4.5.08

Linnulaul

Viimastel päevadel on mind tabanud nagu mingi kinnisidee - linnulaul. Arvutis, mobiilis (nii helinana kui salvestatud lugude kaustas), jutus, mõtetes...

Tegelt algas see vist paari nädala eest, kui ma avastasin Donna-Padise pesaelu jälgiva veebikaamera. Ja siis väike-konnakotkaste oma. Isegi kui seal parasjagu suurt huvitavat ei toimunud jätsin tööl pildiakna taustaks lahti. Linnulaulu tuli ju ometi! Kusjuures kotkaste pesaümbruses on linnulaulu enam... Ei tea mis loogika selles on.

Lisaks muidugi veel Jüssi ammu väljaantud CD linnulauludega - väga tore asi! Asendamatu kevadisele linnulaulu meeldetuletajale. Ja see uus on kindlasti ka väga tore! Pole küll saanud lehitseda teist.

Aga punkti pani i-le Kuku saade Loodusajakiri. Sattusime seda neljapäeval botaanikaaiast tagasi sõites autoraadiost kuulama. Ja see lõppes linnulauluviktoriiniga! Kujutate ette, eksju, kuidas selline asi mulle meeldis!
Veebist on 1.mai saade kuulatav siit. Linnulaulu osa hakkas u 12ndalt minutilt.
Ja siis hakkas suur otsimistöö!

Ma tegelikult ei tunne eriti linde nende laulu järgi. 7 ettemängitud helilõigust u 3 kohta oli mul mingi idee, ülejäänud tuli huupi välja otsida. Kust ma abi sain?

Loodusheli.ee - siit kõige enam ehk. Lisaks veel siinne vaimustav võimalus kõik helijupid ka oma arvutisse salvestada, kust käepärasem kuulata. Ja lisaks võimalus need veel mobiili laadida... :):):) Nüüd on mul mobiilis kaasaskantav linnulauluentsüklopeedia - iga hetk (näiteks looduses) saan üle kontrollida, et kas kõlanud lind ikkagi on see, mida ma ta arvasin olevat. Oi ma olen rahul! :D

Eesti lindude süstemaatiline nimestik - helifaile küll väga palju pole, aga andis nii mõneligi korral idee, et mida võiks veebiavarustelt üles otsida.

Maailma lindude nimetused - siit sai tõlkimisel abi.

World Bird Guide - kui inglisekeelne/ladinakeelne nimi teada, siis sai siit üle kuulata, kuidas linnukese laul kõlab. Kõikide Eesti lindude laule ma meite lehekülgedelt salvestusena üles ei leidnud - seega oli see suureks abiks.

British Garden Birds - ka siit sain paaril korral abi.

Igatahes - mul on kokkuvõtteks oma arvamus, kes need 7 olla võiksid. Neljapäeval 12.30 saan teada. Kahel õhtul sain otsida, kuulata ja oletada, enne kui see nimekiri kokku sai. Tjah, ega minuga sel ajal kerge suhelda polnud...
Kui teid peaks huvitama, et mis tulemuseni ma jõudsin, siis jätke sellesisuline kommentaar siia.

PS: Uskumatu!! Mul oli 5 vastust õigesti pandud viktoriinil ja ma võitsin raamatu Lehed ja tähed! Aitäh!

Kommentaare ei ole: